Φέτος το καλοκαίρι, κοιτάξτε 👀 τον ήλιο 🌞 κατάματα!

Αναμφίβολα, το να ζούμε στην ηλιόλουστη Ελλάδα, είναι προνόμιο. Η ηλιακή έκθεση, είναι ωφέλιμη τόσο για την ψυχική μας υγεία, όσο και για την σωματική, καθώς συμβάλλει στη σύνθεση της Βιταμίνης D. Παρόλα αυτά, η έκθεση στον ήλιο ελλείψει προσαρμοστικών μηχανισμών, κάνει το δέρμα μας να μην έχει την αντοχή στο να αντεπεξέλθει στις επιβλαβείς επιδράσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας.

Ο υδράργυρος έχει ήδη πάρει την ανιούσα, κι εμείς προετοιμάζουμε το πρόσωπο και το σώμα μας ενόψει της απόλυτης έκθεσής μας στην παραλία κάτω από τον δυνατό ήλιο. Με γνώμονα πάντα το “προλαμβάνειν μείζον εστί του θεραπεύειν”, οι παρακάτω συμβουλές, θα “μεταμορφώσουν” τον ήλιο από επικίνδυνο “εχθρό”, σε μοναδικό φίλο για την υγεία και την ομορφιά μας.

  • Ο ήλιος κάνει και καλό

Ο ήλιος, πάντα με την κατάλληλη προστασία, είναι καθοριστικός για την υγεία μας, και συγκεκριμένα για την υγεία των οστών μας, αφού η επαφή μαζί του, συμβάλλει στην παραγωγή της Βιταμίνης D. Δεν είναι τυχαίο που οι γιατροί συστήνουν ακόμα και στους νέους γονείς να φέρνουν τα παιδιά τους σε “επαφή” με τον ήλιο για να συνθέσουν τη Βιταμίνη D, την ίδια στιγμή που και οι ηλικιωμένοι με προβλήματα οστεοπόρωσης, λαμβάνουν ως οδηγία να έρθουν σε προστατευμένη επαφή με τις ευεργετικές ακτίνες του ηλίου. Επίσης, o ήλιος, έχει αποδειχθεί ευεργετικός και στην υγεία της καρδιάς, αφού η θερμότητα της ηλιακής ακτινοβολίας, ευνοεί το καρδιαγγειακό σύστημα. Επιπλέον, όσοι υποφέρουν από δερματικές παθήσεις, ο ήλιος αποδεικνύεται απόλυτος σύμμαχός, καθώς η υπεριώδης ακτινοβολία, “σκοτώνει τους μικροοργανισμούς” και καθαρίζει το δέρμα, επαναφέροντας την παραγωγή του σμήγματος σε φυσιολογικά επίπεδα. Τέλος, όλοι αισθανόμαστε πιο όμορφοι το καλοκαίρι…η χρυσαφένια όψη που αποκτούμε, ειδικά εκείνη που προκύπτει μέσα από τη σωστή προστασία, χαρίζει στην εικόνα μας μια άλλη γοητεία και κρύβει τις ατέλειες.

  • Αντηλιακή” διατροφή

Τώρα το καλοκαίρι, η έκθεση όλων στον ήλιο, είναι αυξημένη. Πολλοί από εμάς, επιθυμούν να αποκτήσουν ένα “σοκολατένιο” μαύρισμα, το οποίο προϋποθέτει αρκετές ώρες έκθεσης στον ήλιο. Γι’ αυτό, εκτός από τους βασικούς κανόνες ηλιοπροστασίας που συστήνουν οι δερματολόγοι, η διατροφή μας, παίζει σημαντικό ρόλο. Ένα από τα πιο βασικά συστατικά για την προστασία του οργανισμού από τις ελεύθερες ρίζες, είναι τα αντιοξειδωτικά. Η Μεσογειακή διατροφή, είναι πλούσια σε αυτά τα θρεπτικά συστατικά, καθώς, ισχυρή αντιοξειδωτική δράση έχουν η Βιταμίνη C (μπρόκολο, κατσαρό λάχανο, φράουλες, ακτινίδιο, πορτοκάλι), E (φυτικά έλαια, σπανάκι, αβοκάντο, αμύγδαλα, φιστίκια, ηλιόσπορος) και Α (ψάρια πλούσια σε Ω-3, ντομάτες, καρότα, κόκκινες πιπεριές, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, πεπόνι). Έτσι, το δέρμα μας μπορεί να προστατευτεί από τις “ύπουλες” υπεριώδης ακτίνες.

  • Δείξε” μου το δείκτη προστασίας σου

Το πρόσωπό μας, είναι η περιοχή που εκτίθεται περισσότερο από κάθε άλλο στην επιβλαβή ηλιακή ακτινοβολία και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και φροντίδα. Με τη χρήση του αντηλιακού, το προστατεύουμε από τις πανάδες κι επιβραδύνουμε την ανάπτυξη των ρυτίδων, αποτρέποντας παράλληλα την πρόωρη γήρανσή του. Πλέον, υπάρχουν πολλαπλοί δείκτες προστασίας με ενισχυμένες συνθέσεις και διαφορετικές υφές για κάθε τύπο δέρματος. Βρίσκοντας λοιπόν το κατάλληλο για εμάς προϊόν (καλό θα ήταν ο δείκτης προστασίας -SPF- να είναι 30 ή και μεγαλύτερο), εφαρμόζουμε τουλάχιστον 30 λεπτά πριν την έκθεση μας στον ήλιο, και ανανεώνουμε τουλάχιστον κάθε 2 ώρες ή και συχνότερα αν ιδρώσουμε ή κολυμπήσουμε. Επίσης, αποφεύγουμε το peeling, και δίνουμε έμφαση στην βαθιά ενυδάτωση. Τέλος, δεν ξεχνάμε το καπέλο (όχι μονάχα στην παραλία, αλλά και στη βόλτα μας), και φοράμε γυαλιά ηλίου, ακόμα κι αν δεν έχουμε ευαισθησία στα μάτια.

  • Φέρνοντας τον ήλιο “στα μέτρα μας”

Το δέρμα μας, “έχει μνήμη”. Θυμάται όλα τα μαυρίσματα, τα καψίματα, το χρόνο που περάσαμε στον ήλιο χωρίς προστασία, και φροντίζει να μας τα θυμίζει μέσα από τις αλλοιώσεις του! Όταν η έκθεση στον ήλιο επαναλαμβάνεται συστηματικά, έχει ως επακόλουθο την εμφάνιση κηλίδων στο δέρμα (σημάδια φωτογήρανσης), την ξηροδερμία, καθώς μπορεί να προκαλέσει κι εγκαύματα. Ωστόσο, με λίγη παραπάνω προσοχή και με το κατάλληλο αντηλιακό (τα φίλτρα του οποίου τροποποιούν τη διείσδυση της υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα μας), όλα μπορούν να αποφευχθούν. Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε, πως αν η επιδερμίδα μας είναι ξηρή, είναι προτιμότερο να επιλέξουμε ένα αντηλιακό με κρεμώδη υφή.

Για τους ενήλικες, παίζει σημαντικό ρόλο, κυρίως ο τύπος του δέρματος:

  • Ανοιχτό δέρμα: αντηλιακό με SPF 50+
  • Ελαφρώς λευκό δέρμα: αντηλιακό με SPF 30-50
  • Ελαφρώς σκούρο δέρμα: αντηλιακό SPF 15-30
  • Σκούρο δέρμα: αντηλιακό SPF 15

Με λίγα λόγια, τα λίγα λεπτά που θα χρειαστούν για ν’ απλώσουμε το αντηλιακό μας, είναι αρκετά για να μας δώσουν ένα εγγυημένο αποτέλεσμα.

Ας φροντίσουμε λοιπόν ν’ αξιοποιήσουμε το καλοκαίρι μας πάνω απ’ όλα προστατευμένοι κι εκμεταλλευόμενοι τον ήλιοΜΟΝΑΧΑ για την καλή μας υγεία και ομορφιά!

Advertisements