Εμβόλιο 💉 κατά της Covid-19…διατροφή πριν και μετά για να μειωθούν οι όποιες παρενέργειες!

Τι βοηθάει αποτελεσματικά στη μείωση των παρενεργειών ενός εμβολίου; Μα φυσικά μια υγιεινή διατροφή που περιλαμβάνει φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως, λαχανικά και πρωτεΐνες!

Σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) των Ηνωμένων Πολιτειών, ένα εμβόλιο, μπορεί να εμφανίσει κάποιες παρενέργειες όπως πόνο, ερεθισμό στο σημείο που γίνεται η ένεση, πυρετό, κόπωση, ναυτία, ρίγη και μυϊκό πόνο. Τα συμπτώματα αυτά βέβαια, αποτελούν καλό σημάδι, καθώς φαίνεται πως ο οργανισμός μας αντιδρά κι αρχίζει να χτίζει ανοσία. Ωστόσο, ένας καλός τρόπος για να μειώσουμε αυτές τις παρενέργειες, είναι η σωστή διατροφή, αποφεύγοντας όμως για 2-3 μέρες (κατά τους ειδικούς στον τομέα της υγείας) πριν και μετά από το ραντεβού του εμβολιασμού το κόκκινο κρέας, τα γαλακτοκομικά, το αυγό, τους ξηρούς καρπούς, καθώς και το ψάρι (προς αποφυγή τυχόν αλλεργικής αντίδρασης).

Τρόφιμα και υγρά για την αντιμετώπιση τυχόν παρενεργειών του εμβολίου, είναι τα εξής:

  • Πράσινα λαχανικά…μια διατροφική ασπίδα στο πιάτο μας

Το σπανάκι, το λάχανο, το μαρούλι, η ρόκα, τα σπαράγγια, οι πιπεριές και το μπρόκολο, έχουν υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών και βοηθούν στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών και της φλεγμονής στο σώμα. Είναι πλούσια σε φυλλικό οξύ και ειδικότερα το μπρόκολο το οποίο περιέχει την αντιοξειδωτική ουσία σουλφοραφάνη, ενισχύει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος.

  • Όσπρια…θεμέλιος λίθος στη διατροφή μας

Τα όσπρια, είναι σημαντικές πηγές πρωτεϊνών φυτικής προέλευσης, έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, κι “εμπλέκονται” στη δράση του ανοσοποιητικού μας συστήματος αλλά και των υπόλοιπων οργάνων μας. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά κι έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Οπότε, εάν θέλουμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τη διατροφική τους αξία, καλό θα ήταν να εφαρμόσουμε στη διατροφή μας πριν και μετά το εμβόλιο τους κατάλληλους συνδυασμούς…όσπρια όπως π.χ. φακές, φασόλια, ρεβίθια, φάβα, σόγια κλπ. που συνδυάζονται με τρόφιμα που περιέχουν θειούχα αμινοξέα όπως το ρύζι, θα μας βοηθήσουν ν’ αυξήσουμε τη βιολογική τους αξία και να αφομοιώσουμε πιο γρήγορα το σίδηρο που περιέχουν.

  • Αμύνσου με ζεστές σούπες

Το ανοσολογικό μας σύστημα, είναι ένα δίκτυο κυττάρων και οργάνων που “συνεργάζονται” για να υπερασπίσουν το σώμα από τις “επιθέσεις” ιών και βακτηρίων που προκαλούν τις λοιμώξεις. Οι επιστήμονες πιστεύουν πως μια ζεστή σούπα και δη μια κοτόσουπα, λειτουργεί ως παραδοσιακό “φάρμακο”, καθώς εμποδίζει την εξάπλωση μιας φλεγμονής κι ενυδατώνει τον οργανισμό μας. Οπότε, μια κοτόσουπα με ψιλοκομμένο κρεμμύδι, τριμμένο τζίντζερ, χυμό λεμονιού, φρέσκο ​​μαϊντανό και καρότο, είναι πολύ θρεπτική για το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

  • Επαρκής πρόσληψη Βιταμίνης C

Όταν μιλάμε για Βιταμίνη C, το μυαλό μας αυτομάτως πάει στο πορτοκάλι…ωστόσο, δεν είναι η μόνη καλή πηγή στη διατροφή μας. Το ακτινίδιο, η φράουλα, το μάνγκο και ο ανανάς, ενισχύουν επίσης το ανοσοποιητικό μας. Η επαρκής πρόσληψή της, υποστηρίζει σε κυτταρικό επίπεδο τη φυσική ανοσία ώστε να είμαστε προστατευμένοι από ιώσεις και λοιπές λοιμώξεις, κι επειδή ο οργανισμός μας ούτε παράγει, ούτε αποθηκεύει τη Βιταμίνη C, πρέπει να του παρέχουμε καθημερινά τις απαραίτητες ποσότητες μέσω της διατροφής μας.

  • Δημητριακά ολικής αλέσεως…”ολική” υγεία

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως, περιέχουν μεγάλη ποικιλία θρεπτικών συστατικών όπως φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, Βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και μέταλλα (σίδηρο, ψευδάργυρο και μαγνήσιο), που συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού κι ενθαρρύνουν την ανάπτυξη ευεργετικών βακτηρίων που υποστηρίζουν την ανοσοαπόκριση. Έτσι, είναι καλό να τα συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν από το εμβόλιο κατά της Covid-19, και να συνεχίσουμε να τα καταναλώνουμε για τουλάχιστον δύο εβδομάδες μετά.

  • Κουρκουμάς…το απόλυτο super food σε σκόνη

Εργαστηριακές μελέτες έχουν δείξει πως το δραστικό συστατικό που “κρύβεται” πίσω από τον κουρκουμά, καταπολεμά τις φλεγμονές, προστατεύει τον οργανισμό από τις ελεύθερες ρίζες που προσβάλλουν τα ανθρώπινα κύτταρα και προκαλούν πρόωρη γήρανση κι εξοντώνει τα σωματίδια ενός ιού. Έτσι, προσθέτοντας τον κουρκουμά στην διατροφή μας (ταιριάζει ιδανικά με ρύζι, πατάτες και λαχανικά), θα έχουμε σημαντικά οφέλη στην υγεία μας.

  • Τσάι από τζίντζερ για τη ναυτία

Το τζίντζερ, γνωστό και ως πιπερόριζα, συμβάλλει στην ανακούφιση της ναυτίας, στη μείωση των επεισοδίων εμετού, καθώς και στη μείωση της ημικρανίας. Ένας εύκολος τρόπος να βάλουμε το τζίντζερ στη ζωή μας, ειδικότερα κατά την περίοδο πριν και μετά τον εμβολιασμό κατά της Covid-19, είναι να τρίψουμε 1 κουταλάκι του γλυκού από τη ρίζα του φυτού, και να το ρίξουμε σε μια κούπα με ζεστό νερό. Αφήνουμε το νερό να τραβήξει το τζίντζερ (5-10 λεπτά), και σουρώνουμε για να απομακρύνουμε τα κομματάκια του τζίντζερ. Επιπλέον, μπορούμε να προσθέσουμε λεμόνι, το οποίο είναι φυσικό αντιοξειδωτικό και ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

  • Κατανάλωση πολλών υγρών…το μυστικό “όπλο” κατά του πυρετού

Ο πυρετός που μπορεί να προκαλέσει ένα εμβόλιο, αποτελεί ένδειξη πως θα πρέπει ν’ αρχίσουμε να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες υγρών. Οι ειδικοί συμβουλεύουν να πίνουμε ένα ποτήρι νερό ή άλλο ρόφημα ανά μια ώρα, αποφεύγοντας τα καφεϊνούχα ροφήματα. Η επαρκής ενυδάτωση του οργανισμού μας, ελαττώνει τον πονοκέφαλο και “υποστηρίζει” την ανοσοποιητική άμυνά του.

Τέλος, η κατανάλωση αλκοόλ, ιδιαίτερα μετά τη διενέργεια του εμβολίου και για 3 ημέρες, θα πρέπει να αποφεύγεται, αφού μπορεί να εξασθενήσει σημαντικά την απόκριση του ανοσοποιητικού συστήματος κι έτσι να καταστήσει τον εμβολιασμό σε μεγάλο βαθμό αναποτελεσματικό.

Συνεπώς, τρέφουμε κι ενυδατώνουμε σωστά τον οργανισμό μας, ξεκουραζόμαστε και φροντίζουμε να έχουμε καλή διάθεση. Έτσι, θα δώσουμε στο ανοσοποιητικό μας σύστημα την ευκαιρία να ανταποκριθεί καλύτερα στο εμβόλιο, ενώ θα ανακάμψουμε ταχύτερα.

Advertisements